Sesiune de informare destinată instituțiilor prefectului București 18 septembrie 2014

DistribuieTweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

În data de 18 septembrie 2014, Cancelaria Primului-Ministru a organizat o sesiune de informare cu privire la OGP și datele deschise, la care au fost invitați reprezentanți ai instituțiilor prefectului din municipiul București și județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Prahova și Teleorman.

Evenimentul s-a desfășurat la București, în sala de conferințe Mircea Vulcănescu a Bibliotecii Naționale și au participat 18 persoane din cadrul prefecturilor.

Sesiunea s-a adresat cu precădere factorilor de decizie în procesul de transparenţă, utilizarea noilor tehnologii şi dialogul cu cetăţenii, precum și persoanelor responsabile pentru comunicarea informațiilor de interes public.

Întrucât Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă promovează dialogul real între reprezentanții administrației și cetățeni, la eveniment a participat și un reprezentant al societății civile (Andra Bucur, Fundația pentru o Societate Deschisă, membru al Coaliției pentru Date Deschise).

Dl. Radu Puchiu, Secretar de Stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, a prezentat obiectivele Parteneriatului pentru o Guvernare Deschisă și Planul de acțiune aprobat de Guvernul României pentru implementarea angajamentelor impuse prin participarea la OGP.

O componentă importantă a discuțiilor a fost reprezentată de datele deschise (open data) și stadiul de publicare a acestora de către instituțiile publice din România.

Atât reprezentanții Cancelariei, cât și ai societății civile au susținut cu exemple concrete utilitatea publicarii de date în format deschis și au solicitat persoanelor din instituțiile prefectului să disemineze la nivel local informațiile și materialele referitoare la OGP.

De asemenea, în contextul derulării în anul 2015 a sesiunilor de training privind datele deschise, s-a comunicat faptul că personalul administrației publice locale se poate înscrie la cursuri.

Sesiunea de întrebări și răspunsuri a acoperit următoarele subiecte:

– tipuri de seturi de date;

– beneficiarii publicării datelor deschise;

– pașii exacți pentru publicarea datelor deschise;

– resursele necesare;

– uniformizarea site-urilor prefecturilor;

– posibile probleme întâmpinate în diseminarea informațiilor către autoritățile publice locale.

Sesiune informare institutiile prefectului_ Bucuresti 18 septembrie (.pdf)