Provocările educației deschise

DistribuieTweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook

Open Education martie 2015

Conferința Educație Deschisă din 10 martie 2015, organizată de Coaliția Resurse Educaționale Deschise în parteneriat cu Guvernul României și Biblioteca Națională, a adus pe agenda de discuții mai multe tipuri de provocări în procesul de deschidere a educației, precum cele:

  • financiare: costuri necesare pentru investițiile în infrastructură, resurse umane etc;
  • tehnice: infrastructură, platforme, formate etc;
  • juridice: problema drepturilor de autor/licențiere;
  • monitorizarea-evaluarea demersului;
  • politici publice. În plus, se consideră că, așa cum tendința în domeniu este aceea de a crea manuale personalizate, este nevoie de o politică flexibilă, adaptată la nevoile fiecărei unități școlare.
  • competențe digitale pentru profesori, elevi și părinți.

Open Education 2015

Factorul decisiv însă, în evoluția educației deschise și care poate influența provocările sus-menționate este de natură culturală, respectiv schimbarea mentalității, fapt recunoscut de majoritatea celor prezenți la eveniment.